انواع خازن

کالاهای تجدید موجودی

انواع خازن لیست کالا / شاخه ها

زیرشاخه ها

  • خازن الکترولیتی
  • خازن الکترولیت SMD
  • خازن SMD پکیج 0603
  • خازن SMD پکیج 0805
  • خازن SMD پکیج 1206
  • خازن های SMD سایر پکیج ها
  • خازن سرامیکی - عدسی
  • خازن پلی استر

    در این نوع خازن از ورقه‌های نازک پلاستیک برای دی‌الکتریک استفاده می‌شود. ورقه‌های پلاستیکی همراه با ورقه‌های نازک فلزی (آلومینیومی) به صورت لوله، در درون قاب پلاستیکی بسته بندی می‌شوند. امروزه این نوع خازنها به دلیل داشتن مشخصات خوب در مدارات زیاد به کار می‌روند. این خازنها نسبت به تغییرات دما حساسیت زیادی ندارند، به همین سبب از آنها در مداراتی استفاده می‌کنند که احتیاج به خازنی با ظرفیت ثابت در مقابل حرارت باشد. یکی از انواع دی‌الکتریک‌هایی که در این خازنها به کار می‌رود پلی استایرن (به انگلیسی: Polystyrene) است، از این رو به این خازنها «پلی استر» گفته می‌شود که از جمله رایج‌ترین خازنهای پلاستیکی است. ماکزیمم بسامد کار خازنهای پلاستیکی حدود یک مگاهرتز است.

  • خازن مولتی لایر
  • خازن MKT
  • خازن MKS

    خازن های MKS کارخانه SHIN SHIN از با کیفیت ترین خازن های موجود در بازار بوده و معمولا به خاطر کیفیت بالای متریال استفاده شده در تجهیزات آنالوگ، آمپلی فایر های با کیفیت و پری آمپلی فایرها بیشترین کاربرد را دارند.

  • خازن جامد-پلیمری

    خازن های جامد و خازن های الکترولیتی هر دو الکتریسیته ذخیره کرده و در مواقع لزوم تخلیه الکتریکی می کنند.

    تفاوت در این است که خازن های جامد محتوی پلیمر آلی است، در حالی که خازن های الکترولیتی از الکترولیت مایع معمولی استفاده می کنند، از این رو شرایط خازن های جامد درست متضاد خازن های الکترولیتی است.

  • خازن تانتال
  • خازن های متغیر - واریابل
  • خازن الکتروموتور

    خازن های دائم کار توسط موتورهای AC (موتور جریان متناوب) تک فاز استفاده می شوند. این خازن ها پس از قطع شدن خازن استارت توسط سوپاپ ِگریز از مرکز، به سیم پیچ کمکی متصل باقی می مانند.  علاوه بر این، ماهیت خازن های دائم کار به طوری است که برای کار مداوم طراحی شده اند و حتی وقتی موتور خاموش می شود نیروی کار خود را حفظ می کنند که این امر دلیلی واضح برای اجتناب از خازن های الکترولیتی و استفاده از خازن های پلیمری کم مصرف به جای آن می باشد.
    اکثر کمپرسور های باد دارای خازن دایم کار هستند. همانطور که در بالا گفته شد خازن استارت فقط در لحظه روشن شدن موتور وارد عمل می شود. اما خازن دایم کار از ابتدای شروع به کار موتور وارد مدار میشود و تا وقتی که موتور کمپرسور در حال کار کردن می باشد،خازن دائم کار هم پا به پای موتور کار می کند. در واقع به نوعی نیروی کمکی موتور کمپرسور باد به حساب می آید.