
ماژول محافظ دشارژ و شارژ، که به عنوان ماژولهای BMS (Battery Management System) نیز شناخته میشود، برای حفاظت و کنترل شارژ و دشارژ باتریهای Lithium-Ion/Polymer استفاده میشود. این ماژولها معمولاً بر اساس میزان جریاندهی و تعداد سلول باتری پشتیبانی شده دستهبندی میشوند. این مدل مخصوص شارژ باتریهای لیتیومی 3 و 4 و 5 سل میباشد.
این ماژول انواع مدارهای محافظ از جمله محافظت در برابر اضافهجریان، ولتاژ پایین، دمای بالا، اتصال کوتاه و نظارت بر دمای باتری را دارا میباشد.
مشخصات فنی:
- ولتاژ محافظت از شارژ باتری تک سل: 4.2 V
- ولتاژ بازگشت محافظت از شارژ: 3.61-3.69 V
- تاخیر محافظت از شارژ: 1.5-2.5S
- ولتاژ محافظت از دشارژ باتری تک سل: 2.27-2.43 V
- ولتاژ بازگشت محافظت از دشارژ: 2.45-2.65 V
- جریان محافظت از شارژ: 100A
- جریان محافظت از دشارژ: 100A
- تاخیر محافظت از دشارژ: 0.5-1.5S
- محافظت دما: بله
- محافظت قطع: بله
- محافظت اتصال کوتاه: بله
- تاخیر اتصال کوتاه: 100-600 μS
- جریان شارژ: 60A
- تعادل جریان: بله
- تعادل آمپر (جریان): 50MA
- دقت تعادل ولتاژ: 3.355-3.455
- ولتاژ شارژ: 3.6V × 5 = 18V
Introduction
The 3S 4S 5S BMS is a battery protection circuit board designed for Lithium-Ion/Polymer batteries. It is commonly used for 3, 4, and 5 series cells. The default delivery is a 4S configuration. The module supports various protections including overcurrent, undervoltage, overtemperature, and short-circuit protection.
This board features 15 high-power, ultra-low resistance MOSFETs for efficient charging and discharging. It can handle a maximum of 100A for both charge and discharge operations.
Designed for use with LMO, ternary lithium batteries, and LCO battery packs.
Specification
Single cell battery overcharge protect voltage : 4.2 V
Single cell battery overcharge protect recover voltage : 3.61-3.69 V
Overcharge protect delay : 1.5-2.5S
Single cell battery over-discharge protect voltage : 2.27-2.43 V
Single cell battery over-discharge protect recover voltage : 2.45-2.65 V
Overcharge protect Current : 100A
Over-discharge protect Current : 100A
Over-discharge protect delay : 0.5-1.5S
Temperature protect : Yes
Disconnect protect : Yes
Shortage protect : Yes
Shortage delay : 100-600 uS
Shortage protect recover : Disconnected
Charging Current : 60A
Current Balance : Yes
Ampere balance (Current) : 50MA
Voltage alance accuracy : 3.355-3.455
Charging voltage: 3.6V * 5 = 18V
-
شایان افشار | 2ماه قبل برای ساخت جامپ استارتر و استفاده از ۳ سلش مناسبه ؟ برای روشن کردن لحظه ای ماشین
-
ادمین | حدود 1 ماه قبل سلام خیر برای خودرو مناسب نمی باشد .
-
-
مهدی وفاخواه | 2ماه قبل برای ساخت باتری خودرو این ماژول مناسبه ؟
-
ادمین | 2ماه قبل سلام
اگر مدار شارژ مناسب داشته باشد می توانید استفاده کنید
-
-
هاشم زارع | 2ماه قبل با سلام چرا برای جامپ استارتر مناسب نیست؟
-
محمد دلشاد | 2ماه قبل این ماژول نهایت آمپری که بده طبق گفته خودشون ۱۰۰ آمپر هست در صورتی که خودرو حین استارت زدن تا ۴۰۰ آمپر هم به راحتی جریان میکشه یه موتور سیکلت ۲۰۰ سی سی در حین استارت حدود ۱۰۰ آمپر میکشه
-
ادمین | 2ماه قبل سلام
این مازول محافظ شارژ و دشارژ می باشد
مهم باتری شما می باشد
-
هاشم زارع | 2ماه قبل ممنون از پاسخگویی شما منظورم اینه که من از این ماژول برای شارژ باتری های جامپ استارتر میتونم استفاده کنم؟ موقع استارت زدن که جریان و ولتاژ از سر باتریها گرفته میشه، درسته؟
-
-
-
هاشم زارع | 2ماه قبل با سلام چرا برای جامپ استارتر مناسب نیست؟
-
میثم پورحسن | 3ماه قبل سلام من این ماژول رو تهیه کردم و برای دریل شارژی مونتاژ کردم. به محض وصل کردن باطری ها ، ال دی های b1 , b2 روشن شدن . جریان و ولتاژ خروجی برقرار و عملیات شارژ هم انجام میشه . وقتی باطری ها فول شارژ شدن ال ای دی b4 هم روشن شد .
- 1
- 2
- ...
- 10
- بعدی