ماژول محافظ دشارژ و شارژ، که به عنوان ماژولهای BMS (Battery Management System) نیز شناخته میشود، برای حفاظت و کنترل شارژ و دشارژ باتریهای Lithium-Ion/Polymer استفاده میشود. این ماژولها معمولاً بر اساس میزان جریاندهی و تعداد سلول باتری پشتیبانی شده دستهبندی میشوند. این مدل مخصوص شارژ باتریهای لیتیومی 3 و 4 و 5 سل میباشد.
این ماژول انواع مدارهای محافظ از جمله محافظت در برابر اضافهجریان، ولتاژ پایین، دمای بالا، اتصال کوتاه و نظارت بر دمای باتری را دارا میباشد.
مشخصات فنی:
- ولتاژ محافظت از شارژ باتری تک سل: 4.2 V
- ولتاژ بازگشت محافظت از شارژ: 3.61-3.69 V
- تاخیر محافظت از شارژ: 1.5-2.5S
- ولتاژ محافظت از دشارژ باتری تک سل: 2.27-2.43 V
- ولتاژ بازگشت محافظت از دشارژ: 2.45-2.65 V
- جریان محافظت از شارژ: 100A
- جریان محافظت از دشارژ: 100A
- تاخیر محافظت از دشارژ: 0.5-1.5S
- محافظت دما: بله
- محافظت قطع: بله
- محافظت اتصال کوتاه: بله
- تاخیر اتصال کوتاه: 100-600 μS
- جریان شارژ: 60A
- تعادل جریان: بله
- تعادل آمپر (جریان): 50MA
- دقت تعادل ولتاژ: 3.355-3.455
- ولتاژ شارژ: 3.6V × 5 = 18V
Introduction
The 3S 4S 5S BMS is a battery protection circuit board designed for Lithium-Ion/Polymer batteries. It is commonly used for 3, 4, and 5 series cells. The default delivery is a 4S configuration. The module supports various protections including overcurrent, undervoltage, overtemperature, and short-circuit protection.
This board features 15 high-power, ultra-low resistance MOSFETs for efficient charging and discharging. It can handle a maximum of 100A for both charge and discharge operations.
Designed for use with LMO, ternary lithium batteries, and LCO battery packs.
Specification
Single cell battery overcharge protect voltage : 4.2 V
Single cell battery overcharge protect recover voltage : 3.61-3.69 V
Overcharge protect delay : 1.5-2.5S
Single cell battery over-discharge protect voltage : 2.27-2.43 V
Single cell battery over-discharge protect recover voltage : 2.45-2.65 V
Overcharge protect Current : 100A
Over-discharge protect Current : 100A
Over-discharge protect delay : 0.5-1.5S
Temperature protect : Yes
Disconnect protect : Yes
Shortage protect : Yes
Shortage delay : 100-600 uS
Shortage protect recover : Disconnected
Charging Current : 60A
Current Balance : Yes
Ampere balance (Current) : 50MA
Voltage alance accuracy : 3.355-3.455
Charging voltage: 3.6V * 5 = 18V



-
امید عطاریانی | 3 روز قبل سلام از این ماژول میشه برا ساخت جامپ استارت برا ماشین استفاده کرد؟؟
-
ادمین | 2 روز قبل سلام و احترام، بر اساس ماهیت این ماژول که یک BMS عمومی برای پکهای ۳ تا ۵ سل لیتیومی با جریان نامی ۱۰۰ آمپر است و با توجه به نبود دیتاشیت رسمی از سوی سازنده، استفاده از آن برای جامپاستارت خودرو قابل تأیید نیست، زیرا استارت خودرو در لحظه روشن شدن معمولاً به جریانهای بسیار بالاتر از ۱۰۰ آمپر (چند صد آمپر) نیاز دارد و BMSهای این رده برای چنین جریانهای لحظهای و پیکهای شدید طراحی و تست نشدهاند و همچنین در برابر نویز و شرایط سخت الکتریکی سیستم برق خودرو الزامات خاصی لازم است. علاوه بر این، در کاربردهای پرخطر مانند ترکیب باتری لیتیومی با مدار استارت خودرو، عدم تطابق دقیق مشخصات میتواند منجر به داغ شدن شدید، آسیب BMS، آسیب سلولها یا خطرات ایمنی شود، بنابراین در این سطح از ریسک، امکان ارائه تأیید قطعی برای استفاده از این ماژول بهعنوان جامپاستارت ماشین وجود ندارد.
-
-
حسین ملکی | 23 روز قبل سلام . از این ماژول برای پک کردن باتری لیتیوم فسفات هم میشه استفاده کرد ؟
-
ادمین | 22 روز قبل سلام، این BMS مخصوص باتریهای لیتیومیون طراحی شده و برای لیتیومفسفات مناسب نیست.
-
-
ساسان مرادزاده | 2ماه قبل یک سوال داشتم . میشه 18.5 ولت اتصال سری 5 سل 3.7 رو بصورت مستقیم 18.5 ولت رو از خروجیش گرفت ؟
-
ادمین | 2ماه قبل سلام بله وقتی این BMS برای 5 سلول لیتیومی 3.7V بهصورت سری پیکربندی شود، ولتاژ خروجی آن برابر مجموع ولتاژ سلولها یعنی حدود 18.5V نامی (تا 21V در شارژ کامل و تا حدود 15V در دشارژ) خواهد بود و میتوانید همان ولتاژ را مستقیماً از ترمینال خروجی دریافت کنید.
-
-
بیژن مدی | 2ماه قبل من چند سال هست که با این ماژول کار می کنم. هم از این فروشگاه و هم از فروشگاه های دیگه این ماژول رو خریدم. با وجود شکل ظاهری مشابه، متوجه شدم که ماژولی که از سایت دیگه خریدم اصلا خاصیت بالانس نداره!
-
رضا سقائی | 3ماه قبل کی موجود میشه؟
- 1
- 2
- ...
- 11
- بعدی
