
موتور EMAX MT2213 با سرعت ۹۳۵KV از نوع براشلس بیرونی و طراحیشده برای رباتهای پرنده چندملخه (مولتیکوپتر) است. این موتور از آرایش ۱۲ قطب سیمپیچ (12N14P) بهره میبرد که موجب عملکرد نرم، گشتاور مناسب و پاسخ سریع به دستورات کنترلر میشود. نوع چرخش این مدل پادساعتگرد (CCW) بوده و برای ترکیب بهینه نیروی پیشرانه در رباتهای پرنده جفتشده با مدلهای ساعتگرد (CW) استفاده میشود. با وزن تنها ۵۳ گرم و بدنهای مقاوم، MT2213 گزینهای مناسب برای درونهای سبک تا متوسط است. توان مصرفی پایین، راندمان بالا در پروانههای ۸ تا ۱۰ اینچی و توانایی تحمل حداکثر ۷۲۰ گرم نیروی رانش از ویژگیهای مهم این مدل است. همچنین مجهز به شفت ۳ میلیمتری و ست کامل اتصالات جهت نصب سریع و آسان است.
مشخصات
- نوع چرخش: پادساعتگرد (CCW)
- سرعت موتور (KV): ۹۳۵KV
- آرایش سیمپیچ: 12N14P
- طول بدنه: ۳۹.۷ میلیمتر
- قطر بدنه: ۲۷.۹ میلیمتر
- وزن: ۵۳ گرم
- حداکثر نیروی رانش: ۷۲۰ گرم
- تعداد سلولهای باتری: ۳S تا ۴S
- قطر شفت: ۳ میلیمتر
- پروانه مناسب: ۸ تا ۱۰ اینچ
- بیشینه جریان مصرفی (با پروانه 10x4.5): حدود ۹.۶ آمپر
- بیشینه توان مصرفی (با پروانه 10x4.5): حدود ۱۰۶ وات
- دمای کاری معمول: ۳۶ تا ۴۳ درجهی سانتیگراد
کاربردهای رایج
این موتور در طراحی رباتهای پرنده و مولتیروتورها بهویژه مدلهای سبک و نیمهسنگین کاربرد فراوانی دارد. عملکرد پایدار، توان رانش بالا نسبت به وزن، و مصرف بهینه آن را به گزینهای ایدهآل برای علاقهمندان به ساخت درونهای تصویربرداری، آموزشی، یا مسابقهای تبدیل کرده است. ترکیب مناسب با ESCهای ۲۰ تا ۳۰ آمپر و باتریهای ۳ یا ۴ سلولی Li-Po موجب سازگاری عالی در پروژههای DIY و حرفهای میشود.
- مولتیروتورهای چهار ملخه (Quadcopters)
- مولتیروتورهای شش ملخه (Hexacopters)
- درونهای تصویربرداری نیمهحرفهای
- درونهای آموزشی و پژوهشی
- درونهای مسابقهای با نیاز به مصرف بهینه
- پروژههای DIY پرواز خودکار
- سامانههای UAV سبکوزن
- پروژههای آکادمیک و رباتیک
- مدلسازی پروازی برای تمرین
- سیستمهای تست الگوریتم کنترل پرواز
*لازم به ذکر است موتورهای براشلس با توجه به نوع ساخت با تغییر دو فاز هم به صورت ساعتگرد عمل میکنند و هم به صورت پاد ساعتگرد ولی وقتی از ساعتگرد و پاد ساعتگرد در یک موتور براشلس میگوییم منظور جهت چرخش پیچ نگه دارنده ملخ ها میباشد که در این موتور به صورت ساعتگرد است.
-
سید عباس حسینی | بیش از 5 سال قبل باز هم سلام
الآن دقت کردم تو مشخصات عکستون حداکثر نیروی پیشران رو 720 گرم زده.
توضیحاتتون که وزن مناسب مدل رو 850 گرم زده منو به اشتباه انداخت چون درست نیست.
به این خاطر می گم اشتباهه چون حداکثر وزن هواپیما که برای یک موتور مناسب باشه بستگی به نوع طراحی هواپیما داره.
می شه هواپیمایی طراحی کرد که اگه حداکثر نیروی پیشران موتورش حتی یک چهارم وزنش باشه باز هم بتونه پرواز کنه
مثل هواپیمای بوئینگ 747 که تقریبا 400 تن حداکثر وزن برخاستنشه ولی نیروی پیشران موتورهاش 103 تن هست.
از طرفی هواپیماهای با عملکرد پروازی بالا شاید چند برابر وزنشون نیروی پیشران موتورش باشه.
مثل هواپیماهای جنگنده که شاید 10 تن وزنشون باشه و تا 70 تن مثلا نیروی پیشران موتورشون باشه.
پس وزن هواپیما که مناسب برای یک موتور باشه به نوع طراحی هواپیما بستگی داره.
سپاس-
ادمین | بیش از 5 سال قبل سلام، حرف صحیح می باشد
اطلاعات سازنده ذکر شده است
ولی این توان به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که خارج از بحث این نظرات می باشد -
رضا تمسکنی | بیش از 3 سال قبل بله درسته برای بویینگ و ازین قبیل هواپیماها بخاطر اینکه نوع تِیک آفش فرق داره. ولی برای پرندههای عمود پرواز مثل مولتی روتورها باید مجموع نیروهای تراست موتور(ها) بیشتر از وزن پرنده باشه. چون باید نیروی لیفت بیشتر از نیروی وزن باشه.
-
-
سید عباس حسینی | بیش از 5 سال قبل سلام مجدد
آیا این نوع پاد ساعت گرد رو برای موجود شدن سفارش دادید؟
می خوام با نوع ساعت گرد همزمان بخرم.
سپاس-
ادمین | بیش از 5 سال قبل سلام، متاسفانه امکان اعلام زمان مشخص برای ترخیص و تجدید موجودی در فروشگاه میسر نمی باشد.
با استفاده از گزینه "موجود شد به من خبر بده" میتوانید بوسیله ایمیل، از تجدید موجودی این کالا مطلع شوید.
-
-
Armin Soroush | بیش از 7 سال قبل ببخشید وزن این موتور ۸۵۰گرمه؟؟-
ادمین | بیش از 7 سال قبل سلام، وزن موتور 53g می باشد.
-