ماژول محافظ دشارژ و شارژ یا ماژول های BMS یا Battery Management System برای حفاظت و کنترل شارژ و دشارژ باتری های Lithium-Ion/Polymer مورد استفاده قرار میگیرند. این ماژول ها معمولا بر اساس میزان جریان دهی و تعداد سلول باتری که پشتیبانی میکنند دسته بندی میشوند.این ماژول یک شارژر باتری های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر 3 سل با توانایی شارژ حداکثر با 20 آمپر است. از ویژگیهای این شارژر وجود مدار محافظتی Overcharge و Discharge است که از صدمه دیدن باتری جلوگیری میکند.
مشخصات
ولتاژ کاری: 12.6 ولت
توانایی شارژ 3 باتری لیتیومی 18650 تا لیتیوم پلیمر در حالت سری
ماکسیموم جریان کاری :20 آمپر
جریان مصرفی در حالت بی باری :کمتر از 50 میکرو آمپر
مدار محافظ جریان:قطع جریان در صورت اتصال کوتاه و وصل خوکار آن در صورت رفع اتصال کوتاه
ابعاد:59X20 میلی متر
تراشه: DW01A
ماسفت:ِP0903BDG
توجه: برای راه اندازی و شارژ باتری باید سه عدد باتری یا باتری 3 سل وصل شود در غیر این صورت کار نخواهد کرد.
Specification
Charging voltage: 12.6V
Maximum output current: 20A
Continuous charge current (upper limit): 10A
Board size: 59x20x3.4mm.
3S12.6V 20A lithium battery protection board (comes with recovery function-AUTO Recovery).
Scope: Nominal voltage of 3.6V, 3.7V lithium battery (including 18650,26650, polymer lithium battery).
Charging voltage: 12.6V - 13.0V.
Continuous discharge current (upper limit): 20A (if the cooling environment is not good, please reduce the load current use).
Continuous charge current (upper limit): 10A.
Suitable for starting current below 40A, power 65W below the drill.


-
محمد پرهام ساجدی خوش | 2 روز پیش سلام آیا است ماژول تعادل ولتاژی بین سلول ها را حفظ میکند؟
اگر خیر لطفاً ماژول 3 سل معرفی کنید که این ویژگی را دارا باشد-
پشتیبانی | 2 روز پیش سلام این سری از BMS ها بالانس بین سلول ها را ندارد
-
-
متین ابراهیم نژادیان | 2 هفته پیش سلام یه سوال داشتم آیا این ماژول برای استارت زدن موتور سیکلت مناسب است
-
پشتیبانی | 2 هفته پیش سلام و احترام، این ماژول شارژ و دشارژ BMS باتری لیتیومی ۳ سل ۲۰ آمپر برای مدیریت ایمنی شارژ و تخلیه باتریهای لیتیومی در بارهای الکترونیکی طراحی شده و برای استارت زدن موتور سیکلت مناسب نیست، زیرا جریان استارت موتور سیکلت در لحظه راهاندازی میتواند بسیار بیشتر از ۲۰ آمپر باشد و نیاز به باتری با جریان لحظهای بالا و طراحی مخصوص استارت دارد و BMSهای مرسوم مثل این ماژول قادر به تامین و مدیریت چنین جریانهای پیک بالا نیستند و ممکن است باعث قطع، آسیب BMS یا خود باتری شوند، بنابراین برای استارت موتور سیکلت باید از باتریهای مخصوص استارت سرب-اسید یا لیتیومی با سیستم مدیریت جریان قویتر استفاده کنید و این ماژول را برای این منظور به کار نبرید.
-
-
طاها محمدی | 2 هفته پیش سلام و درود یه سوال داشتم , پینای مثبت و منفی باید فقط به شارژر وصل بشه? یا میشه بار هم به همون پینا وصل بشه?
مشاهده پاسخ ها (3)-
پشتیبانی | 2 هفته پیش سلام و احترام، در این نوع BMS سه سل ۲۰ آمپر پایانههای P+ و P- بهصورت مشترک طراحی شدهاند و هم شارژر و هم بار باید به همین دو پین متصل شوند، یعنی نیازی به ترمینال جداگانه برای بار وجود ندارد؛ در این ساختار، خود BMS جریان شارژ و دشارژ را کنترل کرده و در صورت اضافهجریان، اتصال کوتاه، اضافهشارژ یا دشارژ بیشازحد، مدار را قطع میکند. فقط توجه داشته باشید که اتصال باتریها حتماً از طریق ترمینالهای B+، B1، B2 و B- طبق ترتیب سلولها انجام شود و جریان مصرفی بار از مقدار نامی ۲۰ آمپر فراتر نرود، در غیر این صورت BMS وارد حفاظت میشود یا دچار آسیب خواهد شد.
-
-
فرشاد زارعی | 3 ماه پیش سلام این ماژول پس از شارژ کامل عمل شارژ کردن رو قطع می کنه یا دائم کار هس
-
پشتیبانی | 3 ماه پیش سلام ماژول BMS سه سل 20A پس از رسیدن ولتاژ هر سل به حد تعیینشده، جریان شارژ را قطع میکند و اجازه ادامه شارژ نمیدهد. بنابراین باتریها پس از پر شدن در وضعیت شارژ مداوم قرار نمیگیرند و ماژول نقش حفاظت و قطع خودکار را بر عهده دارد.
-
-
محمد پرهام کیان راد | 3 ماه پیش سلام . کیان موجود میشه؟ -
مجتبی تیموری | 4 ماه پیش این همه نظرات رو خوندم کارشناس محترم سایت فقط سطح ولتاژ ورودی رو ۱۲.۶ ولت عنوان کردن حتی توی یک نظر. آداپتور ۱۲ ولت ۴ آمپر هم معرفی کردند. پس کنترل جریان شارژ چی . تا اونجایی که من میدونم این ماژول جریان شارژ رو کنترل نمیکنه ، مثلاً اگه یک پک ۳ سل که باتری هاش 2200 mah است و تخلیه شده رو بزنیم به ۱۲.۶ در ابتدا جریان ۳ یا ۴ آمپر میکشه که اصلا مناسب شارژ نیست . استاندارد جریان شارژ مناسب باتری لیتیوم نصف ظرفیت نامی است . پس حتما از یک ماژول کنترل جریان شارژ هم باید استفاده کرد .
-
پشتیبانی | 4 ماه پیش سلام، این ماژول BMS صرفاً وظیفه محافظت در برابر اضافهجریان، اضافهولتاژ، افت ولتاژ و تعادل ولتاژی بین سلها را بر عهده دارد و هیچگونه کنترلی بر جریان شارژ ورودی اعمال نمیکند. در نتیجه اگر باتری کاملاً تخلیه شده باشد و مستقیماً به منبع 12.6 ولت با توان بالا متصل گردد، جریان بالایی عبور خواهد کرد که فراتر از جریان شارژ مجاز باتری است و ممکن است به آن آسیب برساند. از آنجا که جریان شارژ استاندارد برای سلولهای لیتیومی معمولاً حدود 0.5 تا 1 برابر ظرفیت نامی باتری است، استفاده از یک مدار محدودکننده جریان یا منبع تغذیه با جریان خروجی کنترلشده کاملاً ضروری است تا شارژ ایمن و مطابق با مشخصات باتری انجام شود.
-
-
مجتبی تیموری | 4 ماه پیش سلام لطفا موجود کنید شدیدا نیازه -
Majid Dehghani | 4 ماه پیش سلام کی موجود میکنید ؟ -
هتی متی | 4 ماه پیش میشه لطفا لینک این bms هایی که بالانسینگ رو دارن بزارید. دو سل و سه سل . من واقعا گیج شدم.ظاهرا اونا که بالانسینگ دارند برای هر سلول ی مقاومت مجزا هم باید رو مدار باشه با این احوال برای ما مبتدی ها لینکشون بزارید چند مدل بخریم. ممنون
-
پشتیبانی | 4 ماه پیش سلام می توانی از این لینک فروشگاه استفاده نمایید
-
-
علی مم | 4 ماه پیش با عرض سلام میخواستم بدونم این ماژول میشه به جای 4.2 3.7 بزنیم یا کلا با باتری سه تا 18650 راش بندازیم یا حتما باید 4.2و8.4و12.6باشه
-
پشتیبانی | 4 ماه پیش سلام ، این ماژول فقط با پک سه سل 18650 که ولتاژ نهایی12.6 ولت (یعنی 3×4.2V) دارد سازگار است؛ ولتاژهای پایینتر مثل 3.7 یا 8.4 ولت مناسب نیستند و باعث اختلال در عملکرد آن میشوند.
-
- 1
- 2
- ...
- 6
- بعدی
