
ماژول محافظ دشارژ و شارژ یا ماژول های BMS یا Battery Management System برای حفاظت و کنترل شارژ و دشارژ باتری های Lithium-Ion/Polymer مورد استفاده قرار میگیرند. این ماژول ها معمولا بر اساس میزان جریان دهی و تعداد سلول باتری که پشتیبانی میکنند دسته بندی میشوند .این ماژول یک شارژر باتری های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر 3 سل با توانایی شارژ حداکثر با 40 آمپر است. از ویژگی های این شارژر وجود مدار محافظتی Overcharge و Discharge است که از صدمه دیدن باتری جلوگیری می کند.
- ولتاژ کاری: 12.6 ولت
- توانایی شارژ 3 باتری لیتیومی 18650 تا لیتیوم پلیمر در حالت سری
- ولتاژ10.8 ولت برای باتری لیتیوم پلیمر
- ولتاژ11.1 ولت برای باتری 3.7 لیتومی
- حداکثر جریان کاری :40 آمپر
- جریان مصرفی در حالت بی باری :کمتر از 50 میکرو آمپر
- مقاومت داخلی :کمتر از 150 میلی اهم
- مدار محافظ جریان:قطع جریان در صورت اتصال کوتاه و وصل خوکار آن در صورت رفع اتصال کوتاه
- ابعاد:60*41*3 میلی متر
Specification
3S 12.6V 40A lithium battery protection board
Nominal voltage of 3.6V, 3.7V lithium battery (including 18650,26650, polymer lithium battery)
Product Size : 42 * 60 * 3.4mm
Max Charging Voltage: 16.8V ~ 18.1V
Continuous discharge current : Max 40A
Continuous charge current : Max 20A
Suitable for starting current below 80A, power 135W below the drill
-
احسان زهانی | 1 روز قبل با اتصال ناخواسته و لحظه ای سیم های خروجی مدار به همدیگر، ماسفت ها ترکیدن و مدار محافظ کاری نکرد :(
-
ادمین | 18 ساعت قبل سلام و احترام، اتصال ناخواسته و لحظهای سیمهای خروجی BMS باعث جریان بسیار بالایی شد که ماسفتها تحت فشار شدید جریان (Excess Current) و تخلیه ناگهانی انرژی (Avalanche) دچار خرابی شدند؛ همچنین ممکن است عدم وجود فیوز مناسب یا قدرت اشتراکگذاری جریان بین ماسفتهای موازی منجر به افزایش دمای موضعی، بالا رفتن RDS(on)، و نهایتاً ترکیدن آنها شود . برای پیشگیری از تکرار این مشکل، توصیه میشود حتماً در مسیر خروجی فیوز مناسب (مطابق جریان نامی) قرار دهید. ضمنا منظور از مدار محافظ در توضیحات حفاظت از باتری می باشد نه ماژول و قطعات آن .
-
-
علی شاهی | 7 روز قبل سلام این ماژول با ۶عدد لتیومی ۳.۷ ولت خروجی نهایی ۴.۲ ولت میده درسته چند آمپر میده؟؟؟
-
ادمین | 6 روز قبل سلام و احترام، این ماژول BMS سه سلول لیتیومی برای باتریهای 3.7 ولت هر سل، در حالت شارژ کامل خروجی نهایی حداکثر به 4.2ولت در هر سلول (12.6ولت کل) میرسد و قادر است جریان دشارژ مداوم تا 40 آمپر را پشتیبانی کند. جریان شارژ مداوم این ماژول بسته به مدل استفاده تا حدود 20 آمپر توصیه میشود و اگر خنکسازی مناسبی نداشته باشد، بهتر است جریان را کمتر نگهدارید . بنابراین در پاسخ به سوال شما: ولتاژ نهایی صحیح است و جریان قابل تأمین تا 40 آمپر است در حالی که شارژ تا حدود 20 آمپر انجام خواهد شد.
-
-
ابوطالب معبودی | حدود 1 ماه قبل ببخشید فروشگاه شما ماژول دلر شارژی قوی ۱۲ ولت-امپر بالا-- که خوب جواب بده رو دارید..لطفا معرفی کنید..تشکر از وقتی که میزارید برای جواب دادن
-
ادمین | 29 روز قبل سلام و احترام،
در حال حاضر هیچ ماژول شارژری مخصوص دریل دستی ۱۲ ولت با آمپر بالا در گروه کالاهای ماژول و شارژر فروشگاه ECA موجود نیست. محصولات موجود شامل آداپتور ۱۲ ولت ۵ آمپر و ماژول تغذیه ثابت ۱۲ ولت دو آمپر هستند که مناسب دریل نیستند . علاوه بر آن، ماژولهای مخصوص شارژ دریل شارژی در سایت درج نشدهاند (مطابق جستجوی داخلی) . لذا پیشنهاد میشود برای این کاربرد از شارژر یا ماژول اختصاصی متعلق به خود دریل استفاده شود.
-
-
ابوطالب معبودی | حدود 1 ماه قبل باعرض سلام خدمت شما..صحبت هایی که دوست عزیز کردن.که دلر شون تحت بار ماژول ۴۰ امپرو سوزونده؟میخواستم بپرسم مگه دلر شارژی تحت بار چند امپر میکشه..چون من برای دلر شارژیم یه ماژول ۸ امپر نصب کردم..لطفا بفرمایید که مشکلی پیش نمیاد
-
ادمین | حدود 1 ماه قبل سلام و احترام،
دریل شارژی در حالت عادی بسته به توان و بار مکانیکی بین ۴ تا ۱۰ آمپر جریان میکشد، اما در لحظه راهاندازی یا هنگام گیرکردن مته (وضعیت استال) جریان پیک آن میتواند به ۳۰ تا حتی ۷۰ آمپر برسد. بنابراین استفاده از BMS با ظرفیت ۸ آمپر برای دریل ریسکپذیر است و در اکثر موارد منجر به فعال شدن محافظ جریان یا آسیب دیدن BMS خواهد شد. ماژولهای ۴۰ آمپر نیز اگر از نوع با کیفیت پایین باشند یا جریاندهی واقعی کمتر از مقدار اسمی داشته باشند، ممکن است تحت پیک بار بسوزند. در مجموع برای کاربرد دریل، استفاده از BMS با توان دشارژ بالا و کیفیت ساخت مناسب (ترجیحاً دارای ماسفتهای قوی و خنککاری مناسب) توصیه میشود.
-
-
سینا سرحدی | حدود 1 ماه قبل متاسفانه این ماژول محافظ و قطع کننده جریان بیش از 40 آمپر نداره من یکی از دو ماژولم رو همینطوری سوزوندم روی دریل شارژی ماکیتا وصل کردم در حالت بی باری مشکلی نداره همینکه زیر لود سنگین تو مصالح سخت تست کردم یک ردیف از ماسفت هاش سوخت البته اینم بگم سه عدد باتری لیتومی 2 آمپری 15c به این ماژول متصل بود. با باتری های نیکلی جریان لود این این دریل چیزی حدودا 50 - 60 آمپر میشدکه من به این نکته توجه نکرده بودم.
-
سینا سرحدی | حدود 1 ماه قبل واقعا مطمئن نیستم که باید دو نقطه fd cd به هم متصل بشه چون امروز بعد متصل کردن این دو نقطه متوجه شدم دیگه بعد شارژ هر سلول به 4.2 که میرسه bms جریان و ولتاژ رو قطع نمیکنه و ولتاژ از 4.5 هم گذر کرده بود. حالا شاید ماژول ها چون آسیب دیده بودن بقیه المان هاشم آسیب دیده بود نمیدونم ولی خلاطه مطلب اینه که باید ماژول بهتری برای این کار میگرفتم.
-
ادمین | حدود 1 ماه قبل سلام و احترام،
در ماژول BMS 3S 40A، پدهای FD و CD معمولاً برای اهداف خاصی مانند فعالسازی یا غیرفعالسازی برخی از ویژگیهای محافظتی طراحی شدهاند. با این حال، اتصال این پدها بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها میتواند منجر به غیرفعال شدن حفاظتهای حیاتی مانند محافظت در برابر شارژ بیشازحد شود. در تجربه شما، اتصال این دو پد ممکن است باعث غیرفعال شدن مدار محافظت در برابر شارژ بیشازحد شده باشد، که منجر به افزایش ولتاژ سلولها به بیش از ۴.۲۵ ولت شده است.
توصیه میشود که از اتصال این پدها بدون اطلاعات دقیق از عملکرد آنها خودداری کنید. اگر مدار BMS شما آسیب دیده است یا عملکرد مناسبی ندارد، بهتر است از ماژولهای BMS با کیفیت بالاتر و مستندات فنی دقیقتر استفاده کنید. ماژولهایی مانند DALY Smart BMS 3S 12V 40A دارای ویژگیهای محافظتی پیشرفتهتری هستند و ممکن است گزینه مناسبی برای پروژههای حساس باشند.
همچنین، برای اطمینان از عملکرد صحیح BMS، استفاده از شارژرهای CC/CV با ولتاژ و جریان مناسب برای باتریهای لیتیوم-یون توصیه میشود. شارژرهایی با ولتاژ ۱۲.۶ ولت و جریان ۳ تا ۵ آمپر میتوانند گزینههای مناسبی باشند.
در نهایت، همیشه از باتریهای با کیفیت و با ظرفیت مشابه در پکهای سری استفاده کنید تا از بروز مشکلات ناشی از عدم تعادل بین سلولها جلوگیری شود.
-
سینا سرحدی | حدود 1 ماه قبل ممنون از پاسخگویی شما بله FD و CD نباید به هم متصل بشن من کلا اشتباه فکر میکردم . پیام های من جا به جا تایید شد بخاطر همین دومین پیام من زودتر تایید شد. در کل برای پروژه من بهتر بود BMS 100 آمپری استفاده بشه چرا که در لود سنگین تا 70 آمپر لحظه ای ممکنه جریان کشی اتفاق بیوفته و این ماژول های 40 آمپری جوابگو نیستن بخصوص از این نظر که خروجی رو هم در جریان های بالای 40 قطع نمیکنن. در مورد شارژر های شارژرهای CC/CV هم حرف شما کاملا درست هست.
-
-
-
سینا سرحدی | حدود 1 ماه قبل ولی من تقریبا فهمیدم ایراد کار کجا بود وقتی دومین ماژول رو هم زیر لود سوزوندم فهمیدم فقط ترانزیستور های ردیف پایین میسوزن و شک کردم شاید اصلا ردیف بالایی به خروجی وصل نیستن؟ با برسی برد فهمیدم دو نقطه cd و fd وجود داره که اگه به هم وصلشون کنیم ترانزیستور های بالایی هم احتمالا (مطمئن نبودم ) میاد تو مدار و در حقیقت ترانزیستور های P3057ld روی برد در دمای 100 درجه 8 آمپر خروجی میدن طبق دیتا شیت و 5 عدد پایین که به صورت موازی وصل هستن مجموعا 40 آمپر میدن اگه اون دو نقطه (cd و fd) رو به هم جامپ کنیم ماژول توانایی 80 آمپر (لحظه ای) رو هم پیدا میکنه و مشکل من حل میشه که من این کارو انجام دادم و زیر لود تست کردم و جواب گرفتم و ایندفعه ترانزیستور ها نسوختن. ترانزیستور های نسوخته ی ردیف بالایی یکی از ماژول هام رو آوردمشون روی ماژول دوم لحیم کردم چون سالم بودن. البته دقیق متوجه نشدم درین و گیت و سورس این دو ردیف به هم متصل نیستن و ورودی و خروجی های مجزایی دارن اگر کسی برد رو تحلیل کرده در این مورد یه توضیحی بده خیلی خوب میشه. به هر حال تست های زیادی با دریل انجام دادم پیچ ده سانتی تو چوب بافت سفت زدم چرخش دریل تقریبا تا توقف کامل هم رفت ولی ترانزیستور ها نسوختن. اگه کسی مشکل منو داشته و نقطه cd و fd رو به هم متصل کرده و جواب گرفته همینجا اعلام کنه.
-
- 1
- 2
- ...
- 12
- بعدی
-
جریان این ماژول چند آمپره؟