مایع روغن فلاکس باتری تکنوشیمی
- دیدگاه کاربران 9 دیدگاه
مایع روغن فلاکس باتری تکنوشیمی یک فلاکس تخصصی برای لحیمکاری در نقاطی با مقاومت حرارتی بالا مانند قطبهای باتری و محلهای دارای فلز ضخیم است. این محصول با ترکیب فعال خود، اکسیدهای سطحی را حذف کرده و موجب بهبود چسبندگی قلع در محل اتصال میشود. عملکرد آن به این صورت است که مقدار کمی از مایع بر روی قطب یا سطح اتصال اعمال شده، سپس با استفاده از هویهای با دمای حدود 450 درجه سانتیگراد، حرارت بهصورت متمرکز منتقل میشود تا قلع بهخوبی در سطح نفوذ کند. روغن فلاکس تکنوشیمی با کنترل پخش حرارت، مانع از آسیب به ساختار داخلی باتری میگردد و لحیمی تمیز، براق و مقاوم در برابر جداشدگی ایجاد میکند. این ویژگیها باعث شده این محصول در تعمیرات باتریهای موبایل، تجهیزات قابلحمل، و مونتاژ صنعتی باتریها به گزینهای مطمئن تبدیل شود.
مشخصات
- نوع محصول: مایع روغن فلاکس مخصوص باتری
- دمای پیشنهادی لحیمکاری: حدود 450 درجه سانتیگراد
- کاربرد: اکسیدزدایی و بهبود قلعپذیری قطب باتریها
- برند: تکنوشیمی
- رنگ مایع: کهربایی روشن
- نوع بستهبندی: بطری شیشهای کوچک دربپیچی
- ویژگی خاص: تمرکز حرارتی بالا و مناسب سطوح فلزی ضخیم
کاربردهای رایج
این فلاکس در تعمیر و مونتاژ انواع باتری بهویژه در نقاطی که نیاز به حرارت متمرکز و اتصال قوی است، استفاده میشود.
- لحیمکاری باتریهای موبایل، تبلت و لپتاپ
- اتصال سیم لحیم به قطبهای فلزی ضخیم
- تعمیر ماژولهای باتری صنعتی و هوشمند
- استفاده در خطوط تولید باتری و مدارهای شارژ
- کاربرد در مراکز خدمات پس از فروش تجهیزات الکترونیکی
-
محمد ثنایی | 4ماه قبل سلام دوستان، میشه از این برای جوش دادن برنج یا استیل به همدیگر هم استفاده کرد ؟ یا برای اون کار نیاز به قلع و روغن دیگری داره
-
ادمین | 4ماه قبل سلام و احترام،مایع روغن فلاکس مخصوص باتری احتمالاً برای لحیمکاری الکترونیکی طراحی شده و در دماهای بالا برای جوشکاری برنج یا استیل مناسب نیست. برای اتصال این فلزات بهصورت صحیح و محکم، شما نیاز به فیلر مخصوص (قلم نقرهای یا مس-نقرهای) و فلاکس ویژه برنج/فولاد یا استیل دارید. فلاکسهایی که معمولاً برای این کاربرد استفاده میشوند تحت عنوان «White flux» (برای برنج و مس) و «Black flux» (برای استیل) شناخته میشوند و در دماهای حدود 565–870درجه سانتیگراد فعال هستند. بنابراین برای جوش دادن برنج یا استیل به هم، باید از فلاکس و قلع مخصوص این کار استفاده کنید، نه این نوع فلاکس باتری.
-
ادمین | 4ماه قبل سلام و احترام،مایع روغن فلاکس مخصوص باتری احتمالاً برای لحیمکاری الکترونیکی طراحی شده و در دماهای بالا برای جوشکاری برنج یا استیل مناسب نیست. برای اتصال این فلزات بهصورت صحیح و محکم، شما نیاز به فیلر مخصوص (قلم نقرهای یا مس-نقرهای) و فلاکس ویژه برنج/فولاد یا استیل دارید. فلاکسهایی که معمولاً برای این کاربرد استفاده میشوند تحت عنوان «White flux» (برای برنج و مس) و «Black flux» (برای استیل) شناخته میشوند و در دماهای حدود 565–870درجه سانتیگراد فعال هستند. بنابراین برای جوش دادن برنج یا استیل به هم، باید از فلاکس و قلع مخصوص این کار استفاده کنید، نه این نوع فلاکس باتری.
-
ادمین | 4ماه قبل سلام و احترام،مایع روغن فلاکس مخصوص باتری احتمالاً برای لحیمکاری الکترونیکی طراحی شده و در دماهای بالا برای جوشکاری برنج یا استیل مناسب نیست. برای اتصال این فلزات بهصورت صحیح و محکم، شما نیاز به فیلر مخصوص (قلم نقرهای یا مس-نقرهای) و فلاکس ویژه برنج/فولاد یا استیل دارید. فلاکسهایی که معمولاً برای این کاربرد استفاده میشوند تحت عنوان «White flux» (برای برنج و مس) و «Black flux» (برای استیل) شناخته میشوند و در دماهای حدود 565–870درجه سانتیگراد فعال هستند. بنابراین برای جوش دادن برنج یا استیل به هم، باید از فلاکس و قلع مخصوص این کار استفاده کنید، نه این نوع فلاکس باتری.
-
-
سامان قهرمانی | حدود 1 سال قبل حجم؟
-
ادمین | حدود 1 سال قبل سلام در موجودی فعلی حدود 15 سی سی می باشد .
-
-
حسین کیانی | بیش از 2 سال قبل سلام
سلام
چند نکته درمورد لحیم کاری باتری
1- دمای هویه بالای 400 درجه باشد
2- نوک باتری کاملا تمیز شده و با سمباده بسیار نرم سمباده زده شود
3- زمان لحیم کاری از 4-5 ثانیه بیشتر نشود
4- شارژ باتری هنگام لحیم کاری از 20 درصد کمتر باشد ( تا درصورت وقوع حادثه انفجار بزرگی رخ ندهد )
5- روی باتری را کاملا با نوار چسب نسوز بپوشانید سپس به انداره دایره ای به قطر 2 میلیمتر را از روی چسب سوراخ کنید و بعد روی اون لحیم کاری کنید
ترجیحا از روش های دیگری مانند هولدر باتری یا جوش نقطه ای استفاده کنید (با یک ترانس ماکروفر که سیم پیچ اولیه اش سالم باشه هم میتونید خودتون جوس نقطه بسازید)
التماس دعا-
مانی نقاش | 11ماه قبل عرض ادب و احترام خدمت اساتید عزیز بنده به نوبه خود میخواستم از جناب کیانی بابت ارائه نکات مفید و دلسوزانه تشکر کنم فقط یک نکته بد جوری روی فکر منه ، اون هم این عزیزیه که مطلب ایشون رو دیس لایک کرده.
میخواستم به عرضت برسونم به یاد اون مثل قدیمی میفته آدم که میگه جای سفت چیز نکردی که همه لباست رو نجس کنه. بله . امیدوارم که برات انفاق بدی نیفته عزیز برادر اما وقتی با انفجار یه باتری 2016 یا 2035 که ظرفیتش پر هم باشه اهل منزل یا تعمیرگاه فکر میکنن انفجار ی صورت گرفته باتری 18650 ظرفییت بالا سر جای خودش.
میخواهم مطلبی رو عرض کنم که همه دوستان از حساسیت موضوع مطلع باشن.
حدود سال 80 بود که داشتم سیستم یو پی اس یک ارگان رو راه اندازی میکردم، باتری یو پی اس ها از نوع صد و ده آمپر فرانسوی بود که در همان زمان خریداری شده بود و همگی شارژ و تاریخ تولیدشان مربوط به همان سال بود.زمان بستن سر باتری ها متوجه شدم همکار من که از آچار دو سر تخت ده ، یازده استفاده میکرد بی احتیاطی میکند و آچارش هنگام سفت کردن پیچ ها مدام از کنار قطب دیگر باتری میگذشت ، با اینکه دوبار این موضوع را بهش گوشتزد کردم و در جوابم میگفت حواسم هست اتفاقی که نباید بیفته ، افتاد. ساختمان ارگان مذکور پنج طبقه بود و طبقه آخر مختص تشکیلات شبکه و برق پشتیبان بود. دوستان عزیزم ، برادران گلم . موج انفجار تمام شیشه های طبقه پنجم را پودر کرد اگر من زنده هستم که بعد از بیست و چند سال برای شما حکایت میکنم به نظر خودم فقط معجزه بود و بس.
عزیزان باتری پر ، خازن شارژ ( که به نوعی همان باتری محسوب میشود ) باور بفرمایید از برق شهر خطرناکتره. چطور از برق میترسید و هنگام کار مراعات میکنید، همان گونه با باتری شارژ هم رفتار کنید.
از ادمین محترم و عزیزان ایشاپی به عنوان یک مشتری چندین ساله خواهش میکنم مطلب فوق را اجازه بدن همه بخوانند و آن را پاک نکنند.شاید بتونه جلوی یک حادثه رو بگیره. -
سید عباس حسینی | بیش از 2 سال قبل سلام
من این پست مفید رو به خاطر نکته هایی که آقای کیانی بلد بودند و با ما به اشتراک گذاشت لایک کردم ولی می خواستم شدیدا رو خط آخر کامنت تاکید کنم که باتری رو لحیم نکینین و به جاش یا از جوش نقطه ای استفاده کنین یا از جاباتری.
-
