ماژول مبدل DC-DC کاهنده 5 آمپر XL4015 با کنترل شارژ باتری
مبدل DC به DC معماری BUCK کاهنده ولتاژ تا 1.25 ولت و حداکثر جریان خروجی 5 آمپر با کنترل جریان
- دیدگاه کاربران 285 دیدگاه
| تعداد | درصد | قیمت با تخفیف |
|---|---|---|
| 100 | 2% | 234,220 تومان |
| 500 | 3% | 231,830 تومان |
مبدل DC به DC نوعی مبدل الکترونیکی است که جریان DC را از یک منبع دریافت میکند، سپس جریان DC را به صورتی دیگر با سطح ولتاژ بالاتر یعنی مبدل DC به DC افزاینده و یا سطح ولتاژ پایینتر یعنی مبدل DC به DC کاهنده، تغییر میدهد.این ماژول میتواند به عنوان یک دستگاه کاهنده با قابلیتهای حفاظت در برابر جریان اضافی، شارژر باتری و درایور جریان ثابت برای LEDها مورد استفاده قرار گیرد.
مشخصات:
- محدوده ولتاژ ورودی: 4 تا 35 VDC (توجه: ولتاژ ورودی بیش از 35 ولت نیست)
- محدوده ولتاژ خروجی: 1.25-30VDC قابل تنظیم
- جریان خروجی: 0-5A
- توان خروجی: 75 وات
- راندمان بالا تا 96%
- عملکرد حفاظت کوتاه خروجی داخلی (جریان محدود کننده 8A)
- ابعاد : 61.7 × 26.2 × 15 میلی متر
در صورتی که ولتاژ خروجی با ولتاژ ورودی برابر است و تغییر نمیکند، مولتی ترن را آن قدر بچرخانید تا ولتاژ خروجی تغییر کند

-
جواد حسینی | 1 هفته پیش میتوانی جریان کنترل کنه
-
پشتیبانی | 1 هفته پیش سلام و احترام، بله، این ماژول علاوه بر تنظیم ولتاژ خروجی، قابلیت محدود کردن جریان (CC) را نیز دارد و میتوان حداکثر جریان خروجی یا جریان شارژ باتری را توسط پتانسیومتر مربوطه تنظیم کرد. توجه داشته باشید که این قابلیت برای محدودسازی جریان است و ماژول یک منبع جریان ثابت دقیق آزمایشگاهی محسوب نمیشود.
-
-
علی امدادی | 2 هفته پیش خریدار یکی از بهترینهای کاهنده من چندمین باره که میخرم و همیشه هم راضی ام ، امیدوارم تمام کسانی که کارهای الکترونیکی انجام میدن بتونن با این سایت آشنا بشن چون هیچ وقت نمیتونی ازشون ایراد بگیری اونقدر که کاراشون بی نقص و با نظم انجام میشه ، قیمتها منصفانه و پشتیبانی عالی . هر چی میخواید بی شک و تردید بخرید . ممنون از عوامل سایت و فروشگاه🌻
-
پشتیبانی | 2 هفته پیش سلام و احترام، از اینکه تجربه ارزشمند خود را با سایر کاربران به اشتراک گذاشتهاید سپاسگزاریم. خوشحالیم که عملکرد ماژول XL4015 و همچنین خدمات فروشگاه رضایت شما را جلب کرده است. نظرات و همراهی شما موجب دلگرمی مجموعه بوده و در ادامه مسیر ارائه خدمات بهتر بسیار ارزشمند است. از حسن اعتماد و محبت شما صمیمانه تشکر میکنیم.
-
-
محمد طاهری | 3 هفته پیش سلام وقت بخیر چرابه ورودی این ماژول مثلا ولتاژ باتری 3سل 12.6ولت میدیم تو خروجی بدون بار و چیزی ولتاژ تو خروجی کاهش پیدا میکنه 11.30تو خروجی هست این رفتار طبیعی هست یا غیر طبیعی؟
-
پشتیبانی | 3 هفته پیش سلام و احترام، بله، این رفتار در صورتی که ولتاژ خروجی ماژول روی مقدار مشخصی تنظیم شده باشد طبیعی است. ماژول XL4015 از نوع کاهنده (Buck) است و ولتاژ خروجی را به مقدار تنظیمشده کاهش میدهد، حتی اگر باری به آن متصل نباشد. اگر انتظار دارید خروجی نزدیک 12.6 ولت باشد، باید ولتاژ خروجی را با مولتیمتر و پتانسیومتر تنظیم کنید. همچنین ممکن است به دلیل تلرانس قطعات و تنظیمات قبلی، خروجی روی حدود 11.3 ولت تنظیم شده باشد.
-
-
بهنام ازاد | 4 هفته پیش خریدار سلام ایا این ماژول قابلیت کنترل جریان خروجی را دارد یا نه.یعنی مولتی ترن مخصوص افزایش و کاهش جریان را دارد یا خیر؟
-
پشتیبانی | 4 هفته پیش سلام و احترام، بله، این ماژول علاوه بر تنظیم ولتاژ خروجی (CV)، قابلیت تنظیم و محدودسازی جریان (CC) را نیز دارد و معمولاً دارای دو مولتیترن مجزا برای تنظیم ولتاژ و جریان است. بنابراین میتوانید حداکثر جریان خروجی را از طریق مولتیترن مربوط به جریان تنظیم کنید که این ویژگی برای شارژ باتری و کاربردهای نیازمند محدودیت جریان مناسب است.
-
-
اَرَشک پارتی | 1 ماه پیش سلام
من با این ماژول کار نکردهام اما «ماژول مبدل DC-DC کاهنده LM2596 با امکان کنترل جریان خروجی، کد کالا:3011015038» را از همین فروشگاه خریدهام و آزمایش کردهام. مشکل ماژول LM2596 که فروشگاه برایم فرستاده، این است که اولاً جریان را نمیتواند پایینتر از حدود ۵۰ میلیآمپر ببرد و ثانیاً در آزمایش جریانکشی ۲ آمپر (۲.۴ ولت) نتوانست ۲ آمپر تأمین کند بلکه ۱.۷۳۰ آمپر تأمین کرد.
سؤالم از کسانی که فروشگاه اخیراً «ماژول مبدل DC-DC کاهنده 5 آمپر XL4015 با کنترل شارژ باتری» را برایشان فرستاده این است که
۱. آیا واقعاً میتواند جریان خروجی را (طبق مشخصات اعلامی) تا 0 پایین بیاورد؟
۲. آیا واقعاً میتواند بدون افت، ۳ آمپر جریان خروجی بدهد؟ -
حمیدرضا برزگر | 1 ماه پیش خریدار با سلام
آیا در ماژول های کاهنده ، ولتاژ اضافه تبدیل به جریان بالاتر میشود یا صرفا تبدیل به گرما یا هدر رفت میشود؟
مثلا این ماژول توانایی تبدیل 20 ولت 2.5 آمپر به 14 ولت 3 آمپر را دارد؟ میدونم رقم دقیق خروجی قابل تایید نیست یک رقم حدودی نرخ تبدیل هم بفرمایید معیار دستم بیاد ممنون میشم-
پشتیبانی | 1 ماه پیش سلام و احترام، در مبدلهای کاهنده سوئیچینگ مانند XL4015، توان ورودی تقریباً حفظ میشود و کاهش ولتاژ میتواند به افزایش جریان خروجی منجر شود، البته با در نظر گرفتن راندمان که معمولاً حدود 85 تا 95 درصد است. بنابراین اگر ورودی حدود 20 ولت با جریان 2.5 آمپر باشد، توان ورودی نزدیک 50 وات خواهد بود و در خروجی 14 ولت با در نظر گرفتن راندمان، جریان تقریبی حدود 3 تا 3.3 آمپر قابل انتظار است. بخشی از توان نیز به صورت تلفات حرارتی در مدار تلف میشود.
-
-
محرم احمدپور | 2 ماه پیش خریدار سلام خسته نباشید
ایا میشه از این ماژول برا شارژ باتری ۱۲ولت سیلید اسید استفاده کرد ؟-
پشتیبانی | 2 ماه پیش سلام و احترام، بله، این ماژول برای شارژ باتری ۱۲ ولت سیلد اسید قابل استفاده است، چون قابلیت تنظیم ولتاژ و کنترل شارژ دارد؛ فقط باید ولتاژ شارژ نهایی را مطابق باتری تنظیم کنید و جریان شارژ را از مقدار مجاز باتری بالاتر نبرید. استفاده از منبع ورودی با ولتاژ کافی و تهویه مناسب نیز ضروری است.
-
-
علی حاجی ابراهیمی | 2 ماه پیش سلام سوراخ هایی که گوشه های برد است می توان برای اتصال منبع بجای ترمینال ها استفاده کرد؟
-
پشتیبانی | 2 ماه پیش سلام و احترام، سوراخهای گوشه این برد طبق طراحی سازنده برای نصب مکانیکی روی شاسی یا فاصلهدهنده استفاده میشوند و به مسیرهای ورودی یا خروجی مدار متصل نیستند. بنابراین استفاده از آنها بهعنوان محل اتصال منبع تغذیه یا بار توصیه نمیشود و ممکن است باعث اتصال نامطمئن یا آسیب به برد شود. برای اتصال ورودی و خروجی حتماً باید از ترمینالهای تعبیهشده روی ماژول که به مسیرهای اصلی مدار متصل هستند استفاده گردد.
-
-
nima azimi | 2 ماه پیش میتوان باطری پنج سل رو هم شارژ کنه؟
-
پشتیبانی | 2 ماه پیش سلام و احترام، بر اساس دیتاشیت رسمی XL4015 و نمونهمدارهای شارژر، این ماژول حداکثر برای شارژ باتریهای لیتیوم تا 4 سلول سری (حدود 16٫8 ولت انتهای شارژ) بهصورت متعارف استفاده میشود و برای 5 سلول سری لیتیوم مناسب نیست، زیرا به ولتاژ خروجی و کنترل شارژ بالاتری (حدود 21 ولت انتهای شارژ) نیاز است. بنابراین برای پک 5 سل لیتیوم استفاده از این ماژول بهعنوان شارژر توصیه نمیشود.
-
-
علی حاجی ابراهیمی | 3 ماه پیش سلام با وردی ۲۷ ولت ۴ امپر میتونه خروجی ۲۴ ولت ۳ امپر بده؟
مشاهده پاسخ ها (3)-
پشتیبانی | 3 ماه پیش سلام
بله می تواند، ولی حتما از هیتسینک و خنک کننده استفاده شود
-
- 1
- 2
- ...
- 15
- بعدی